The Giggling Tree - Reisverslag uit Yangshou, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu The Giggling Tree - Reisverslag uit Yangshou, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu

The Giggling Tree

Door: niek, nicolette

Blijf op de hoogte en volg Sien-Mee

19 Juli 2011 | China, Yangshou

We logeren hier op het platteland in een guesthouse, de Giggling Tree, met verschillende terrassen en een relaxtuin. Dit alles tussen de rijst- en lotusbloemenvelden in een klein dorpje. Het is een verbouwde boerderij. en wordt door Nederlandse mensen wordt gerund. er zitten hier dan ook veel Nederlandse gezinnen, ook enkele gezinnen met adoptiekinderen. We zitten hier, zoals de kinderen zeggen op “een camping”.
In de middag lekker op het terras gezeten, genietend van een gezonde fruitshake en biertje. Aan het einde van de middag zijn we gaan zwemmen. Op een andere plek uitgekomen dan gepland. Sien-Mee trapte in iets scherps en had een bloedend sneetje in haar voet waar iets in leek te zitten. Gelukkig had ze er geen pijn aan. We zijn, samen met een andere familie, verder doorgelopen door de rijstvelden en vonden toen een mooiere plek om te zwemmen, vlak bij een stuwdammetje. Wat kan water lekker zijn als het warm is (35 graden?).
S ’avonds bijtijds naar bed, de kinderen sliepen snel, wij hebben lekker buiten gezeten en met mensen gesproken. We kwamen mensen tegen die we ook in Beijing hadden ontmoet. Leuk om ervaringen uit te wisselen. De volgende ochtend zijn we met de taxi naar een markt in Fuli gegaan. Hier zou je mooie foto’s kunnen maken van alles wat werd verkocht, maar dat viel ons erg tegen. Het had geregend en veel spullen lagen op de grond, op papieren vieze doeken, er werden dieren en vissen op primitieve manieren geslacht. Nou echt leuk is dat niet om naar te kijken. De hutongs in Beijing hadden ons al veel mooiere beelden laten zien, beetje verwend misschien.
Omdat Niek last had van zijn voet, eelt met een blaar eronder?, zijn we op aanraden van Pauline van de Giggling Tree naar dr. Lily gegaan. Zij is arts en behandelt volgens de Chinese geneeswijze . Niek werd behandeld met een kruidenmengselzalf wat van de juiste Chi werd voorzien met een rokende “vuurwerk”staaf, moxa, hij heeft nu gelukkig geen last meer.
Sien-Mee heeft nog naar haar voet laten kijken, waarbij Lily mnet een scalpel in haar wondje wroette, zij shcreewude het uit. Uiteindelijk niks gevonden alles gedesinfecteerd en goed afgeplakt, tot nu toe is het goed genezen.

tweede dag
We zijn wezen sight seeen en shoppen in Yanghsou.
S'avonds met de taxi naar de Zhang Zimou show.

Nicolette en Sien-Mee bleven thuis. Sien-Mee heeft heerlijk gespeeld met een ander chinees meisje. Daarna deden we een Workshop chinees schilderen om de hoek. Aan het einde van de middag met een groep mensen van het guesthouse gezwommen in de Yulong rivier.
Om zeven uur weer opgehaald voor de vlucht naar Nanjing, stad van Sien-Mee, onze pruimenbloesem.

• 22 Juli 2011 - 12:23

Oma Hazendonk:

jullie verslag van giglingtree gelezen ook wel fijn even een rustpunt met al deze nieuwe indrukken .Nu weer verder en nieuwe ontdekkingen,wij vinden het prachtig om jullie zo te volgen.liefs van opa en oma.

• 22 Juli 2011 - 21:04

Oma ==-----michels:

dag allemaal
    weer een dag vol leuke dingen.ook minder leuke. hoe is het met de zere voeten?hopelijk goed.leuk om landgenoten te ontmoeten.wij zijn benieuwd naar de belevenis in nanjing.
    sien-mee en job gaan jullie daar nog wat van vertellen?
    l.ieve groet oma en opa m.

• 22 Juli 2011 - 21:25

Bernadette:

Het is zo leuk om jullie reis een beetje mee te maken via de reisverslagen!
    Fijn dat het allemaal zo goed verloopt. Voor ons mooie, lieve bloesemmeisje wordt het nu wel spannend hè? Ben erg benieuwd hoe jullie, en in het bijzonder Sien Mee dit deel van de reis beleven! Laat maar gauw weer wat horen. Dikke knuffel voor allemaal

• 22 Juli 2011 - 21:51

Jane:

Ook wij genieten elke keer weer van jullie verslagen; net alsof we er een beetje bij zijn...en dus ook op reis zijn ipv alleen op onze lieve jonge poesjes te moeten passen, die trouwens heel leuk zijn net zoals jullie panda.s
    liefs vans ons allen sven , wes en Jane

• 23 Juli 2011 - 14:09

Marlijn:

ik ben net terug van vakantie en heb eindelijk al jouw avondtuuren gelezen.ik ben erg gïntreseert met de reuze buddha. en de foto's bij je verhalen. het deed wel pijn om te kijken of er iets in je voet zat hè

• 23 Juli 2011 - 14:17

Edith :

Nou, Marlijn heeft de hele vakantie geroepen: "Ik ben zóóó benieuwd hoe het met Sien Mee is!" Ze kon niet wachten.
    Eindelijk mocht ze vandaag alles lezen en de foto's en en filmpjes bekijken. Dat hebben we samen gedaan. Wat een prachtig reisverslag zijn jullie aan het maken van een onvergetelijke reis. Ben benieuwd of Sien Mee het chinese eten het lekkerste vindt van jullie allemaal. En ook of ze zich de geuren van China nog herinnert uit haar eerste jaren. Nou, spannend om terug te horen hoe het bezoek aan het kindertehuis is (geweest). Ik kan me voorstellen dat dat veel indruk maakt.
    Fijne reis verder!