varend op de li jiang naar the giigling tree - Reisverslag uit Yangshou, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu varend op de li jiang naar the giigling tree - Reisverslag uit Yangshou, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu

varend op de li jiang naar the giigling tree

Door: niek

Blijf op de hoogte en volg Sien-Mee

17 Juli 2011 | China, Yangshou

Na een korte nachtrust in Guilin werden we opgehaald om met de boot naar Yangshou te varen. De tocht duurde 4 uur. De gids ging met ons mee, de bagage ging over land. Jammer genoeg was het erg bewolkt, wat een mooie diepte geeft, maar nu toch te sterk voor mooie foto’s. Het landschap was het typische kartsbergenlandschap zo bekend van de landschapsschilderijen. De beroemdste plek vind je terug op het 20 Yuan biljet. Toch veel gezien, vissers op kleine bamboebootjes, inwoners die op hun bootjes, een paar aaneengebonden bamboestammen, hun fruit en groente probeerden te verkopen, onze eerste waterbuffels, een grot en natuurlijk een heleboel mooie steile bergen, allemaal even groen. Aan het einde van de ochtend was er een eenvoudige vooral Chinese lunch aan boord.
Bij aankomst in Yangshou werden we opgewacht door inwoners die ons van alles wilden verkopen. Zo ging Sien-Mee tegen betaling op de foto met een visser en zijn aalscholvers. Deze vogels worden gebruikt bij de visvangst.
De gids en chauffeur brachten ons naar onze volgende verblijfplaats; de Giggling Tree.

• 19 Juli 2011 - 21:14

Evelien En Joris:

Dag buren! wat maken jullie een prachtige reis! Daar schildpadden en gedroogde hagedissen op de markt en een bos met panda's - terwijl we hier worden omringd door naaktslakken die na afgelopen natte weken weer onder ieder sappig blaadje blijken te zitten. En dat zwembad is ook wel iets anders dan De Meer, niet? Jullie foto's bekijkend is het maar een indrukwekkende omgeving: groter, drukker, hoger... Ik zou best een paar uurtjes in zo'n stadspark me kunnen vermaken met tai chi en kijken naar latin dance. We zijn benieuwd naar welk nieuw avontuur de boottocht jullie brengt!
    veel groeten van Joris, Evelien en Mira.

• 20 Juli 2011 - 12:20

Oma Michels:

dag allemaal
    wat hebben jullie weer leuke avonturen meegemaakt.leuke foto,s vooral van sien-mee met de .aalscholvers het word wel spannend he sien-mee,maar ook leuk toch?lees in de krant dat het slecht weer is in Nanjing,onze zwemsters zijn daar en alles staat blank.we horen het wel van jullie .

liefs o[ma]michels

• 20 Juli 2011 - 16:32

Opa Hazendonk:

hallo allemaal vandaag zijn jullie naar
    nanjing geweest heeft sien-mee het goed verwerkt,en vonden jullie nog herkennings punten?wij hopen dat heteen blijde dag was.liefs van ons beiden.