op bezoek bij de panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu op bezoek bij de panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu

op bezoek bij de panda's

Door: sien-mee en nicolette

Blijf op de hoogte en volg Sien-Mee

16 Juli 2011 | China, Chengdu

hoi allemaal
We gingen met z'n allen een dagje uit naar de panda's. We hebben ook rode panda's gezien.We waren vroeg weggegaan en dat was slim we hebben de panda's nog even buiten in het bamboebos kunnen zien daarna werden ze naar binnen gehaald omdat het te warm was. het was toen 9.30 ! en rond de 32 graden denk ik
het was leuk om te zien hoe ze door de verzorgers uit de boom werden gehaald. Sommige panda's wilden niet meelopen en moesten worden gedragen. Binnen kon je ze ook zien. ze waren aan het stoeien
wij hebben ook een film gezien . de pandas zijn heel erg klein. soms weet de mamapanda niet dat ze een baby heeft en gaat ze er te wild mee om dan wordt de baby weggehaald.

In de middag gingen we naar het Volkspark in Chengdu. Het is vandaag zaterdag, 10 miljoen inwoners wonen er in Chengdu….Dus elk plekje in het park is bezet, Tai Chi, aerobic, Latin Dance, zangers en zangeressen, muzikanten. Jong en oud, een prachtig gezicht, van alle kanten veel muziek, maar voor je rust moet je er niet komen. Geweldig om te zien hoeveel plezier jong en oud hier beleeft en goed zo’n park gebruikt wordt een echt People’s park. We hebben er met het nodige handen- en voetenwerk, point it boekjes en vertaallijsten ook nog lekker tot te pittig gegeten. Vooral de vissoep met alle onderdelen erin, kop en staart trok onze aandacht. Toen naar de andere kant van de binnenstad getogen, een heleboel winkels en nog veel meer Chinezen en op verzoek van Job op zoek naar een speelgoedwinkel. Nergens te vinden. De weg gevraagd aan een meisje van een jaar of 10 die wilde wel even met ons meelopen. Ze zijn altijd even aardig Na 20 minuten lopen kwamen we bij een heel chique warenhuis van 10 verdiepingen en ja hoor speelgoed gevonden; helaas was de Lego hier nog duurder dan in Nederland. Om 17.00 werden we opgehaald en naar het vliegveld van Chengdu gebracht. We zouden om 20.00 gaan vliegen. Het werd half tien we kwamen pas erg laat aan in Guilin in een luxe hotel. de volgende ochtend, het zwembad helaas alleen maar gezien want we werden om 8.30 opgehaald om met de boot naar Yangshou te gaan varen.

• 18 Juli 2011 - 21:35

Opa Michels:

dag allemaal

wat leuk dat jullie de panda,s hebben gezien .wij hebben alleen het konijn om naar te kijken.het gaat goed met hem ,maar hij mist jullie wel een beetje.gr.van ons ,knuffel van LION, opa michels

• 19 Juli 2011 - 11:35

Oma Hazendonk:

wat leuk dat jullie de panda''s nog buiten gezien hebben,en ook nog een rode die zijn veel kleiner dan de zwart witte he''.hier is alles rustig geen vacantie weer.groetjes oma en opa.