Grote Boeddha - Reisverslag uit Chengdu, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu Grote Boeddha - Reisverslag uit Chengdu, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu

Grote Boeddha

Door: nicolette

Blijf op de hoogte en volg Sien-Mee

15 Juli 2011 | China, Chengdu

De tocht naar de grote Boeddha van Leshan nam meer tijd in beslag dan verwacht. Eerst de miljoenenstad Chengdu verlaten en dan nog uren in de bus over mooie snelwegen tussen rijst en lotusbloemvelden. We zien ook een soort communities met typische emblemen en mooie landbouw: iets van "long life" zegt de gids. Onderweg hebben we ook nog thee geproefd.. en theeijs en theekoekjes. Niet allemaal even lekker, maar natuurlijk wel thee meegenomen.
Voordat we naar de Boedha gingen hebben we nog even gegeten volgens de bekende procedure en toen bij Leshan naar de Boedhaberg. Het was natuurlijk weer warm en vochtig. De beklimming van de berg dus ook klam en vermoeiend, het was er wel erg druk met Chinese toeristen. Er staan her en der Boeddha's, maar het hoogtepunt is wel de grote Boeddha van 75 meter. Tenslotte hebben we het mooie beeld alleen van boven bekekeken. om erlangs naar beneden te lopen en daarvoor in de rij te staan zou te veel en te lang zijn. Veel Chinezen getroosten zich wel die moeite, zij blijken overigens allemaal net als onze gids en chauffeur lichtzinnig boedhisten te zijn d.w.z. dat ze een aantal rituelen wel toepassen, de driver heeft een foto van de Pancha Lama op zijn mobiel.
De kinderen zijn ook best geintereseerd in zaken rondom het Boeddhisme en wat die mensen zoal allemaal doen met wierook branden en offeren en zo.
S'middags thuisgekomen hebben Job en ik nog even gezwommen en de kinderen vonden het ook leuk om even te fitnessen.

• 17 Juli 2011 - 18:12

Bernadette:

Ook dit deel van jullie reis is weer heel boeiend hé? Ben heel benieuwd naar jullie volgende belevenissen! Hoe laat komen jullie aan het eind van de vakantie weer aan op Schiphol (beetje lullig om er nu al over de beginnen maar misschien kan ik jullie ophalen, vandaar). liefs

• 17 Juli 2011 - 20:22

Oma Michels:

ha sien-mee en job
    jullie hebben dus een wereldwonder gezien ,de grote boeddahdit is een vacantie om nooit te vergeten ,denk ik.het gaat goed met Lionhet is wel een knuffel zeg. ik moet hem wel 3a4keer op een dag aaien.we horen nog wel meer avonturen he.

mailen jullie ook nog wat?
    liefs oma michels en opa,daaaag