Tour de wall - Reisverslag uit Xi'an, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu Tour de wall - Reisverslag uit Xi'an, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu

Tour de wall

Door: niek

Blijf op de hoogte en volg Sien-Mee

12 Juli 2011 | China, Xi'an

XIAN de oude hoofdstad we gaan fietsen op de muur

Een mooie stadsmuur van 14 kilometer lengte. die we met de fiets bedwingen. We koen veel mensen tegen die met ons op de foto willen,
Vooral Job is geliefd. De stad kun je van boven bekijken en we zien overal zonnecollectors. Best lekker ook om even wat lichamelijks te doen.
We maken in de avond een dolle rit in een dolle muis. Spannend zo door het drukke verkeer, wel alles binnen boord houden, anders ben je je hand zo kwijt. We bezoeken de Big Goose pagode echt indrukwekkend en druk bezocht. We doen een Verassingseten bij de snackbar waar Job ook weer bekijks heeft.
Het moslim deel, een straat, is ook mooi om gezien te hebben, weer heel anders.
En in de avond is er dan tussen duizenden Chinezen het waterspektakel, een groot waterorgel met kleuren en beweging.
Sien-Mee vraagt steeds vaker allerlei zaken over het tehuis.
Ze loopt steeds aan mijn hand en voelt zich niet overal even safe. Het i s ook best indrukwekkend allemaal.

  • 19 Juli 2011 - 06:53

    Boris En Familie:

    lieve familie,
    wat een mooie verhalen en nog leuker, FOTO'S!!!! zo te zien gaat het allemaal goed en hebben jullie het erg naar de zin. Het blijft elke dag weer spannend om te kijken of er een berichtje is van jullie. Boris vindt het ook erg leuk! veel plezier op jullie volgende avontuur!
    lieve groeten,
    Boris en Laura
    Marianne & Edwin

  • 19 Juli 2011 - 07:53

    Jeanine:

    Ik lees met veel nieuwsgierigheid het verloop van jullie reis. Erg leuk moet ik zeggen. Wanneer ik 'Niek' zie staan ga ik snel lezen. Het is de eerste keer dat ik 'een reis' volg. Ik proef ook dat jullie het erg naar jullie zin hebben en volop genieten van jullie reis. Heel veel groeten en tot snel weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xi'an

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2011

laatste dag in Shanghai

27 Juli 2011

En dan Sjanghai

26 Juli 2011

Van Suzhou naar Shangai

25 Juli 2011

tuinenstad Suzhou

24 Juli 2011

Het kindertehuis van Nanjing
Sien-Mee

mijn rootsreis naar Nanjing

Actief sinds 26 Juni 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 69183

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2019 - 11 Juli 2019

Sanmen door Zuid-China

07 Juli 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: