lekker dwalen in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu lekker dwalen in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu

lekker dwalen in Beijing

Door: niek

Blijf op de hoogte en volg Sien-Mee

08 Juli 2011 | China, Beijing

Vandaag dan na een goede vertraging en weinig nachtrust aankomst in Beijing. Alles verliep gesmeerd en we waren rond twaalven helemaal geland in de Red Lantern, midden in een hutong. We zitten in het westelijke hotel, wat minder traditioneel is dan verwacht maar daardoor wel met eigen douche bij de twee kamers.
Na de middagslaap gingen we de hutong verkennen.
Overal bedrijvigheid en Chinezen, veel groentes, vlees van allerlei soorten dieren, kikkers, schildpadden. En alles krioelt door elkaar en toetert en belt zich er door heen. Overal winkels en mensen op straat. Prachtige ervaring.

Je komt tenslotte uit op de keten van meren in de binnenstad van Beijing, daar liggen mooie parken, boulevars en uitgaangsgelegenheden langs. We zagen enkele tempels en opplekken werd chinees gemusiceerd.
Om de innerlijke mens te versterken probeerden in ons beste chinees eten te bestellen. Uiteindelijk allerlei vreemde zaken gekregen en deels gegeten.
We gingen terug naar het hotel in een snelle race door de wijk achterop een fietstaxi, met scherpe bochten en vele toeteren. China is een toeterland.
In het hotel nagenoten terwijl de kinderen biljarten.

• 08 Juli 2011 - 15:01

Jeanine:

Ik geniet helemaal met jullie mee. Geweldig toch!

• 08 Juli 2011 - 15:33

Sven, Jane En Wessel:

En nu lekker gaan genieten van dit avontuur!

• 08 Juli 2011 - 16:48

Bernadette:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Het grote genieten kan beginnen! (als jullie eerst even flink uitgerust zijn dan hé).

• 08 Juli 2011 - 19:33

Oma Michels:

dag allemaal

jullie hebben op de eerste dag al genoten.leuk hoor.jammer dat we het tel.hebben gemist.we kunnen nog niet skypen.lion maakt het goed.

liefs oma en opa michels

• 09 Juli 2011 - 09:52

Pa & Ma:

Skype is geinstalleerd! Dus met de volgende oproep kunnen we je zien en met elkaatr praten .(zien mits jullie ook een webcam hebben)

• 09 Juli 2011 - 11:35

Willy:

hallo,
    fijne om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Veel plezier nog met veel mooi ervaringen.

Groeten willy

• 09 Juli 2011 - 16:41

Hetty:

Fijn dat jullie een goede reis hebben
    Gehad,het is best een lange zit.We zijn benieuwd naar wat jullie mee gaan maken en wat jullie precies eten.Je moet alles proberen toch?
    Liefs,Piet en Hetty

• 10 Juli 2011 - 15:24

Aly:

Dat klinkt geweldig Niek. We genieten mee en denken door jullie verhalen ook weer: we willen er ook weer naar toe.
    Veel plezier.