Van Suzhou naar Shangai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu Van Suzhou naar Shangai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu

Van Suzhou naar Shangai

Door: Niek, Nicolette, Sien-mee

Blijf op de hoogte en volg Sien-Mee

26 Juli 2011 | China, Sjanghai

Vandaag reizen we van Suzhou naar Shangai.
We doen dat over Tongli een van de bekende waterstadjes.
S'ochtends ging Niek nog snel (neemt natuurlijk toch halve dag) even de bekende tuin van de Nederige Ambtenaar bekijken. Gelukkig was hij vroeg zodat hij de grootste stromen Chinese toeristen net voor is, iets later is het moeilijk om op fotomomenten nog voldoende zicht te houden.
Het tuinenmuseum wat erbij ligt is echt prachtig en zeer informatief.
De tuin zelf heeft ales in huis wat een Chinese tuin vermag, miniatuurlandschappen en natuur, doorkijkjes, architectuur, kunst, slingerpaden, diepte, verfijnde planetnkeuze, waterpartijen (met Lotussen)en stenenpartijen.
Tegen de middag komt de gids ons halen om naar Tongli te vertrekken. Het is ondertussen flink heet.

We zitten vervolgens lekker in een busje en bereiken over de snelweg Tongli, een Chinees Giethoorn.
Het is erg toeristisch maar we zijn er in de middag en dan kan het buiten de restaurants erg stil worden. Het is errug warm. We doen er de verplichte en inclusive boottocht wat op zich erg leuk was. Met een gondel glijdt je door het te gave stadje. Voor de rest si alles gericht op toeristen qua horeca en winkels. Mooi is het om te zien hoe zulke stadjes oorspronkelijk aan het water aan de meren gelinkt zijn. te blijft vreemd dat er nauwelijks gezeild wordt in China. Jiangsu heeft veel water maar je ziet geen pleziervaart. Dat wordt in de toekomst vast booming business. Na de tocht gaan we nog wat wandelen en eten we in een restaurant met klassieke inrichting waar wij de enige gasten zijn. We zweten er alleemaal lekker op los.

Later op de middag vervolgen we onze tocht naar Shanghai en weten we ergens langs de snelweg. De aankomst in Shanghai valt nog mee de stad is bij binnenkomst niet echt overweldigend en de wegen relatief rustig. Er zal wel iets zijn van vakantie of rustdag.

We zijn nu aangekomen Shangai, ons hotel is net naast de Bund, wat een skyline! De hele avond over de Bund gewandeld en onze ogen uitgekeken.

Berichten voor Bernadette en Marlijn:

Hoi Bernadette
Leuk als je ons komt halen op Schiphol. We komen aan (bij geen vertraging) om 17.45 met Finnair AY 845. We zijn natuurlijk wel erg moe. Omdat we niet allemaal passen moeten wij misschien met de trein en de kinderen met jou?

Liefs Niek, Nicolette Job en Sien-Mee

Hoi Marlijn
Ik vind dat de vakantie veel te kort duurt , het is hier zo leuk behalve de muggen. Ik vind het leuk om jou weer te zien. Ik heb een verrassing voor je, maar wat….?
Dat zie je over drie dagen.

Liefs Sien-Mee

• 26 Juli 2011 - 09:57

Bernadette:

Ik zal proberen het te halen maar als ik er niet sta, wacht dan maar niet. Doe m'n best!!

• 26 Juli 2011 - 10:00

Bernadette:

komen jullie woensdag of donderdag aan?

• 26 Juli 2011 - 16:42

Hetty:

Hallo Nicolet,
    Je vroeg laatst of je nsog iets mee moest nemen.Ik weet niet of je nog tijd of zin hebt maar ik vond je blouse prachtig,die zou je voor mij mee kunnen
    Nemen.Gr.Hetty