En dan Sjanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu En dan Sjanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sien-Mee Hazendonk - WaarBenJij.nu

En dan Sjanghai

Door: Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Sien-Mee

27 Juli 2011 | China, Sjanghai

Vanmorgen heerlijk geslapen tot 9.00 uur. Ontbeten in de sjieke ontbijtzaal. Er is veel keuze m.n. Chinese gerechten, voor ons westerlingen is er ook fruit, yoghurt, worstjes en eieren. Er is zelfs een kok die eieren voor je bakt. Het brood hier is altijd gezoet.
Eerst een stukje gelopen over de Bund, een boulevard langs de rivier met de skyline van de stad. Overdag vanwege de verzengende hitte niet erg druk. Job heeft zijn vliegkunsten nog in een winkels getoond met een rc vliegtuigje. Omdat we het al snel warm hadden zijn we een warenhuis op de beroemde Nanjing Road ingegaan. Toen we naar buiten gingen stond er een sightseeing bus klaar. Voor 3 euro per persoon kon je mee en in en uit stappen waar je wilde en er was een engelse audio aanwezig . We werden naar Pudong gereden, het modernste deel van de stad met de Jin Mao toren. Op zich was het leuk en Niek heeft mooie foto's kunnen maken, maar toen wij een keer uitstapten, moesten we wel erg lang wachten op de volgende bus. Ook bleef de bus soms erg lang stilstaan bij een halte, of draaide de bus opeens om. Gelukkig hadden we dat in de gaten. Het bleek dat we moesten overstappen, anders hadden we dezelfde toer weer terug gedaan. Al met al geen aanrader. We zijn ergens uitgestapt en hebben de taxi genomen naar wederom een boeddhistisch vegetarisch restaurant. Heerlijk gegeten voor weinig (ongeveer 16 euro ). We hadden rijst, noedels, asperges, paddenstoelen en tofu met iets van wortel, ei. Alles wordt in de vorm van vlees gegoten; zo zat er “krab” bij. Sien-Mee heeft voor ons opgeschept, ze is erg handig met de stokjes, het valt niet mee om noedels beet te pakken.
Uitgerust in het hotel, de kinderen zijn vaak heel energiek. Zij doen vaak spring- en stoeispelletjes op hun kamer. In de avond, het is hier vroeg donker, zijn we nog even naar de skyline van Shanghai, de mooie verlichte wolkenkrabbers en boten langs de rivier gaan kijken. De kinderen zijn moe, na een lekker kopje thee en lekker slapen.
Deze wereldstad is best moeilijk om snel vat op te krijgen, heel anders dan Beijing.

• 27 Juli 2011 - 10:05

Nelleke:

Hoi Familie,

Alvast een hele goede reis terug. We hebben genoten van jullie ervaringen.
    \
    groetjes Wichard, Nelleke , Ismay en Caitlin

• 27 Juli 2011 - 18:43

Oma Michels:

lieve reizigers
    het zit erop wat is het nog snel gegaan.jullie hebben allemaal genoten.mooie herinnering,vooral voor jou sien-mee.we zien uit naar jullie en jullie verhalen.als ber.kan rijden we achter haar aan.goede vlucht en tot ziens [o] ma en [o] pa michels.

• 27 Juli 2011 - 18:54

JANE:

waar schijnlijk zitten jullie al in het vliegtuig, maar toch in ieder geval goeie reis terug. Als het lukt komen we jullie binnen zwaaien
    groetjes Sven , wessel en jane

• 28 Juli 2011 - 10:45

Marlijn:

Ik roep al de hele dag: "Sien-mee komt vandaag thuihuis,Sien-mee komt vandaag thuihuis".Tot over een paar uur. Veel liefs Marlijn.

• 29 Juli 2011 - 10:10

Menno Annemarie:

hallo reizigers,
    alvast een goede reis terug. Of misschien zijn jullie zelfs al thuis. Wij gaan nu (na 3 dagen in Parijs te zijn geweest) naar Terschelling, dus kunnen we niet meer reageren op de reisverslagen. Tot ziens na de vakantie.
    gr menno annemarie jelle maaike

• 29 Juli 2011 - 22:48

Boris En Familie:

Lieve familie!
    Wij zijn net terug van vakantie en lezen meteen jullie verhalen,wat een avonturen!! de foto's zijn ook heel leuk en geven een nog beter beeld van de verhalen. Morgen laten wij Boris alles lezen en zien, hij zal graag ook nog wat schrijven, en wellicht kunnen we nog wat afspreken voordat school weer begint.
    lieve groeten,
    Edwin & Marianne
    Laura & Boris

• 30 Juli 2011 - 08:44

Boris En Familie:

Beste Sien Mee!
    ik heb de foto's gezien en dat ziet er heel mooi uit, hielp de waternevel een beetje?
    ik hoop dat je veel vrienden hebt gemaakt. ook het verhaal van het kindertehuis vond ik mooi. heb jij net als je vader je buikje rond gegeten? ik hoor graag je verhalen.
    lieve groeten,
    Boris